Thursday, 31 January 2013

I am the Mujahidah. The rising sun.





antara mujahadah terbesar yang sedang berlaku dalam diri ;

berusaha untuk tidak mengucap kata letih.
masih.

biarpun zahir tidak mampu untuk selubungkan.



"kamu tak payah nak rasa kamu sedang berkorbanlah. dah tu memang tugas kamu sebagai pelajar. wajar ke kalau kamu kata 'saya berkorban buat assignment, datang kelas dari pagi sampai petang.' ? la la la. tidak sama sekali. itu tugas. bukan pengorbanan."

- Ustazah Azlina -


dan dengan lelah itulah, 
aku semakin rasa manisnya buah yang tumbuh dari pohon ilmu.




SAA:
19 jam kredit is not too much pun kan ? 4 subjek 3 jam kredit : Al-Nahwu Al-Tatbiqiy, Al-Sarf Al-Tatbiqiy, Al-Tarjamah dan Tamadun Islam. Wah, seronok ! Semoga hasilnya lumayan.

Allah, mudahkan ! jadikan aku setegar 'semangat' kekasih-Mu !



Hayya lanarfa' mustawa al-arabiyyah !



3 comments:

  1. xpe, akak tau ainum kuat.. :)
    akak pernah amik 21 jam kredit masa 2nd year and I pass alhamdulillah. I know u can do much better..

    ReplyDelete
  2. kak ainum comel haaa . u're such a strong sister ive ever known . :DDD

    ReplyDelete
  3. be strong ukht :)

    wlpun jam kredit sikit, tp kerja masyaAllah byk hehe.
    masa stdy n bt assignment kita senyum :)

    ReplyDelete

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”