Cinta itu sungguh, satu perjuangan.

By Ainum Lathifah - January 14, 2013





"Jangan kau ganggu dia yang sedang bermujahadah itu... kerna dia sedang membaiki dirinya ke arah yang lebih baik... jangan kau ganggu dia yang sedang bermujahadah itu... kerna dia sedang istiqamah mengumpulkan kekuatan untuk melalui cabaran yang mendatang... jangan kau ganggu dia yang sedang bermujahadah itu... kerna dia ingin menjadi yang terbaik buat dirinya dan jua buat dirimu dan untuk semua yang lain... jika dia terganggu, mungkin dia akan tewas di tengah jalan... jika dia terganggu, mungkin dia akan lemah menghadapi rintangan yang menanti di hadapan... jika dia terganggu, mungkin kau sendiri akan kecewa nanti... lebih baik kamu ikuti jejaknya... bermujahadahlah..."

"المجاهد من جاهد نفسه"



SAA:
entah bagaimana terjumpa ayat ini dalam simpanan. aku pun tak tahu sejak kapan aku mula pandai simpan quotation orang. hm, kurang pasti untuk siapa coretan ini ditujukan. mungkin bukan untuk aku.  mungkin juga ya. tetapi bagaimanapun, aku suka :)

'cinta' itu sungguh, satu perjuangan. 

selamat bermujahadah. untuk aku. dan juga kau si pemilik tulisan ini.




  • Share:

You Might Also Like

0 comment(s)

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”