sollu' alannabi

By Siti Ainum - July 18, 2019


ya nabi salam'alaika
ya rasul salam'alaika
ya habib salam'alaika
solawatullah 'alaika




sebagai hamba-Mu yang lemah, yang tak berdaya apa-apa menyusun sekecil-kecil perkara melainkan tanpa kehendak-Mu, apalagi sebesar-besar perkara... untuk urusan yang satu ini, aku sangat berterima kasih.

aku sangat merasakan sedang menerima kasih dari-Mu.

benda belum jadi pun aku dah sebegini menangis, apalagi bila Engkau izinkan ia jadi realiti untuk detik itu nanti.

aku tahu Engkau Tuan yang maha mengabulkan setiap doa... setiap permintaan dan keinginan. tapi tak pernah aku tak lunyai dihenyak rasa kehambaan pada setiap pembuktian bahawa Engkau mendengarkan aku, mendengarkan kami dengan memberi apa yang kami hajati.

alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah.

menjadikan Engkau sebagai tempat bergantung harap adalah hal yang paling positif bagi meneruskan hidup. cuma aku, tak hari-hari akan nampak atas sebab kaburnya mata hati yang terlindung oleh debu dosa. ampunilah kami yang lemah ini, wahai Allah Arrafiqul 'ala. Sesungguhnya Engkaulah teman tertinggi...

  • Share:

You Might Also Like

0 comment(s)

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”