Rindu aku?

By Siti Ainum - May 23, 2019


aku rasa aku mula rindukan siti ainum yang setiap masa terluangnya adalah untuk menulis.
di waktu sibuk pun akan cari masa menulis apatah lagi di masa senggang.
tapi aku perasan banyak benda yang berbeza sekarang.

apa yang paling obvious --
of course-lah tentang emosi dan perasaan.
sebab kalau kau cukup kenal aku,
kau tahu aku biasanya cari blog waktu tengah feeling habis.
tak kisahlah suka gila, sedih parah, marah nak mampus atau apa-sajalah.

perasaan tengah neutral. tak rasa apa.
kalau sedih sendu pun boleh kontrol. kalau marah resah pun boleh kasi sejuk.
pendek kata, tak sempat nak kasi lepas dengan cara menulis.
dah tak sempat nak fikir lebih-lebih tentang emosi dan perasaan
yang mungkin sekarang tak ada kepentingan untuk disimpan.

aku tak tahu benda ni baik atau tak.
maksud aku, sama ada ia baik untuk aku, untuk proses aku bertumbuh atau tak.
sama ada, "siti ainum" yang sekarang ialah berita gembira untuk aku, aku tak tahu.
lantaklah. aku okay saja. aku rafak syukur apa adanya.




cuma tak dapat nak nafi satu benda --
memang rindu nak sama-sama macam dulu.
di laman ini --
waktu aku cerita segalanya tanpa malu tanpa ragu,
kau duduk baca dalam diam dan tak aku tahu.

taklah,
aku tahu kau baca.
cuma aku tak tahu kau siapa.

  • Share:

You Might Also Like

0 comment(s)

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”