Tentang GDSJHT

By Ainum Lathifah - June 12, 2015





tentang kisah 
tentang cinta 
tentang benci
tentang tentang


dah lama jadi silent reader di blog gdsjht. entah kenapa, membaca perempuan itu terasa seperti membaca diri sendiri. sakit derita berbeza. tapi perasaan nak memberontak itu masih sama -- bencikan hidup yang ada. bab nak putus nyawa sendiri tak payah cakaplah, berapa kali cubaan tak berjaya.

"aku cuma boleh tulis waktu marah, sakit, atau sedih. aku rasa my addiction to sadness drives me to have passion in writing kot." - gdsjht, tentang

gdsjht sebenarnya ajar aku banyak hal. when I thought my past was bitter, there's someone out there had been through hell (hiperbola). dan sebenarnya menjadi perempuan yang pernah rasa jahanamnya hidup ajar aku supaya lagi memahami manusia. cuba kalau kau tak pernah ada pengalaman nak bunuh diri, and then kau baca kisah dia (atau aku), mesti kau akan rasa, "tak perlulah sampai nak bunuh diri kan.. semua orang ada ujian masing-masing"

mulut berfikir memang senang kan?

"live your life like a celebrity, because everyone is your papparazi." - gdsjht, tentang

entahlah. aku tak tahu lagi macam mana nak rafa'kan rasa syukur kepada Allah di atas nikmat kehidupan ini. jalan tak smooth, memang. tapi tu tanda kita hidup. ada naik turun. ada jatuh bangkit. ada tampar belai.

dan mengenali seorang gdsjht melalui tulisannya, buat aku lagi bersyukur dengan apa yang ada dulu, kini dan insyaAllah selamanya. 

"pada pendapat aku, tulisan yang jujur adalah tulisan yang bukan untuk dibaca orang. bila kau rasa tak ada orang akan baca, kau akan tulis segalanya secara terang, jelas dan nyata." - gdsjht, tentang

gdsjht, tetaplah kita menjadi manusia. Allah bagi ujian yang melunyaikan raga tapi Dia juga berikan nikmat yang menghembuskan nyawa. maha adilnya Dia.

banggalah dan selamatlah kita, bila ada Allah sebagai penjaga. teruslah berada dalam jagaan-Nya. Allah kurniakan kita cinta yang banyak supaya kita mencintaiNya semula dengan cinta-Nya. semoga hati penuh dengan mahabbah. sebab gdsjht tak selamanya akan jadi gdsjht -- dengan izin-Nya.


kak awin, thanks for being alive.


  • Share:

You Might Also Like

0 comment(s)

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”