dia lelaki agung.

By Ainum Lathifah - October 18, 2012

ada sebab kenapa hati tidak terlihat oleh mata.
kalau nampak, pasti dunia menangis - selamanya.

aku tidak tahu apa yang ada dalam hati lelaki itu.
aku belum bisa meneka apa yang dia rasa.

tiba - tiba dalam sujud ia menerpa;
peristiwa yang buat mata jadi terevaporasi.

sujud terakhir,
"aku mohon diberi hati setegar ayah, Tuhan..moga dia sebab aku ke syurga dan moga aku juga sebab dia diberi syurga."

Sungguh,
dia lelaki agung. yang Tuhan ciptakan khas hanya untuk aku. untuk kami.







Allahu..
Terima kasih atas hidayah dan tarbiyah...
kesudian - Mu untuk memandang aku waktu 'kelumpuran' dahulu  sangat bererti.
Allah..
Beri aku sebab lagi untuk menangis,
kalau dengan itu dapat mencuci hati..
T___T


  • Share:

You Might Also Like

2 comment(s)

  1. ringkas,simple. tapi penetrate hati aku ;D. nice one

    ReplyDelete
  2. nice blog. salam perkenalan :) do follow mine :)

    ReplyDelete

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”