Friday, 1 June 2012

When I first met English in KIPSAS



Kadang-kadang tak faham jugak dengan diri sendiri.
Apa yang sebenarnya diri ini mahukan. Tak pernah aku rasa mahu bertanya.
Sebab most of time, apa yang dia nak yang tu la dia takkan dapat.
Tapi bukankah Allah dah berfirman dalam surah al-Baqarah ayat 216;

"Diwajibkan bagi kamu berperang sedang berperang itu tidak menyenangkan bagi-mu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagi-mu dan boleh jadi kamu menyenangi sesuatu padahal itu tidak baik bagi-mu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." 

Tak baik mengeluh dengan keadaan, kan?

I'm deadly trying to force myself untuk tak berperasaan dengan keadaan sekarang. InsyaAllah, ok je. Allah punya kehendak tu kan yang the best punya.. so, sapa lah aku untuk menduga tindakan Dia. kan? cuma, jujurnya aku tak dapat tipu la perasaan aku. bila kita tak dapat apa yang kita nak..

tapi it's okay la sebab Allah dah ganti dengan yang lagi better kan. insyaAllah, this is yang lagi baik. even it's a lil bit hard for me. tapi tak mustahil pun nak achieve mende tuh. 
.
.
.
.
.
bila masuk kelas English semalam, rasa semacam. eheh. ada sentimental value kot. sungguh la, macam terkoyak sikit hati nih. eh, hiperbola. rasa nak terkeluar sikit kot air mata nih. 

takpelah. 

Allah knows best.
:')
.
.
.
.
aku takut jugak kalau-kalau aku terpersoalkan tentang ni even dengan diri aku sendiri. macam tak malu je kan. Tuhan dah bagi bermacam jenis nikmat, yang memang takkan mampu untuk aku hitung. sekarang ni pun Allah tengah bagi nikmat. kan?

Pandanglah setiap perkara itu dengan kaca mata iman. semua benda kita akan nampak tarbiyah. tarbiyah kan ada di mana-mana saja. cuma kita je yang nak tengok sesuatu perkara tu macam mana.


belek kitab arab. dok pahang starang! InsyaAllah one day akan boleh baca dan faham :)


BI turn to BA


"Dan ingat yang paling penting bukanlah seberapa besar mimpi kalian, tapi seberapa besar kalian untuk mimpi itu." -Bapak Bulia (Sang Pemimpi)



Ya Allah.
Kuatkan aku.
Tolong.

2 comments:

  1. Emeng d0h, dri sndri kekdg lbh unique brbndg org laen, s0h ke n0k pahang dri org, kte p0m xlepah.. ALlah lbh thu stiap yg dcptakn Nya,. Ambe LIKE ae bgkisan yg dme at0, wt tj0k ye Seandainya Rasullah nampak kta b'FACEBOOK.. Huhu

    ReplyDelete

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”