Saturday, 26 May 2012

Awesome Quotes for Me.



"jadilah mawar berduri. cantik. ramai yang nak dekat. tapi duri = iman. as a benteng untuk kita. tak rugi langsung tau jadi perempuan solehah. Satu hari nanti, Allah akan bagi kita orang yang kita tak pernah terfikir pun kita dapat. Mujahid yang lebih hebat, dari yang awak tengok sekarang ni." 

-Ukhti Anisah Shamsuddin 04092009

"jika apa yang kau perlu itu datangnya dari Allah, maka mintalah dengan-Nya. janganlah gagal mencari kehambaan dari diri seorang hamba. wahai adik-ku, Allah itu sangat dekat dengan-mu jua diri-ku."

-Abang Long ~Mat Razali Mat Lazin 27092011

"Dear Student,
Eventhough you're not born with silver spoon in your mouth.. Remember, where there's a will, there's a way. You always get what you deserved. Best in SPM 2011.

-Sir Wan Jailani 01112011

"If you fall down, you need to wake up." 

-Sir Wan Jailani 01112011

"Ingat Allah jangan bertempat, sayang Allah jangan bermusim." 

-Abang Long ~Mat Razali Mat Lazin 02122011

"Barangsiapa yang meniti jalan untuk memperoleh ilmu, maka Allah akan mudahkan jalan baginya menuju ke syurga. Selamat berjihad kakak-ku sayang."

-Adik Elika 13112011

"Your faith is yours. Ready or not, that's a subjective thing. When you come to a point where others perception didn't matter and you believe in what you want, that means you're strong enough."

-Mohd Nazrul Izzat Yusof 26122012

"Anum kena kuat sampai akhirnya. Lagi-legi lepas dah kahwin, dapat anak sampai membesar, bersama anak-anak perempuan untuk kuatkan mereka juga. Bukan semua terpilih tau sebab ia bukan sesuatu yang mudah. tapi bila sampai seruan itu, buatlah demi sesuatu yang lebih baik. kak doakan untuk kalian."

-Kak Asma Yusof 15012012

"Betapa satu titik dalam kanvas kehidupan mampu mencorakkan gerak perubahan."

-Kak Wan Nazira 24012012

"Moga jalan ini bikin kau terus kuat! doakan ana jua! biar perlu sehabis tenaga pada langkah pertama, asalkan aku bertambah cinta, bertambah rindu, bertambah sayang, bertambah kasih."

-Nur Nazifa Marzuki 15012012

"Jangan gini. Satu titik perubahan di sini ialah Ainum, titik kedua adalah pengisian, dan Insya Allah, seribu titik lagi adalah mereka yang hadir. walau apapun buat yang terbaik. don't hesitate eh. we believe in you."

-Kak Wan Nazira 04022012

"Adik-ku sayang, semoga Allah menyalurkan kekuatan jasmaniah wa rohaniah dalam diri-mu sentiasa. ingatlah selagi mana kebergantungan kita kepada-Nya kuat, akan diberi kekuatan yang setanding, malah akan lebih lagi, insya Allah."

-Kak Faizatul Jeny 12032012

"Kekuatan itu hadir kerana kesedaran, hakikat kesedaran itu daripada hidayah dan hidayah itu daripada Allah. Kuatkan pergantungan pada Allah dik, insyaAllah doa kak mengiringi."

-Kak Nur Asnida 12032012

"Allah tak ukur darjat seseorang berdasarkan umur matang atau tak untuk seseorang tu berdakwah. tapi berdasarkan amal ikhlasnya yang sentiasa buat benda-benda untuk dekat pada Sang Pencipta."

-Abd Rahman Bakar 17032012

"pacakkan diri pada jalan dakwah, teguhlah berdepan segala ujian, moga terus diberi kekuatan."

-Kak Nur Asnida 05052012

"ingat gapo-gapo pun, aku back-up mung sokmo."

-Muhamad Amier Aieman 28042012

 salam'alayk adik akak. boleh akak share something? mungkin juga Allah datangkan orang-orang yang benar-benar menguji keteguhan hati, sebab Allah nak bersihkan hati kita, supaya beramal betul-betul ikhlas dan totally keranaNya? bila didatangkan berkali-kali, sampai satu masa, kita akan lali dan takkan lagi peduli cemuhan atau bisikan orang lain, dan yang paling kita hirau dan kisahkan adalah pandangan Allah semata-mata. akak sangat suka ayat ni. di hujung ayat 154, surah al-imran. kata Allah, "dan Allah berbuat demikian untuk menguji apa yang ada dalam dadamu, dan untuk membersihkan apa yang ada dalam hatimu."  pedulikan org lain yang menghalang jalan kita mendekati Allah, sbb Allah selalu bersamamu, dik. selalu!

-Kak Umairah Shafei 02022012

salam'alayk adik. jujur dengan akhawats, tak pe. akak percaya, akhawat akan bantu kita memperbaiki sisi-sisi lemah. malah, bila jujur dengan diri sendiri dan selalu termuhasabah, kita akan lebih cepat meningkat. kan? I'm learning too.

-Kak Umairah Shafei 27022012




Syukur aku dengan adanya mereka. Terima kasih Tuhan untuk hadiah yang sangat bernilai ini. Betapa penyayang dan pemurah Engkau Ya Allah. Betapa aku yang hina dan dina ini pun masih diberi untuk merasa keindahan berukhuwwah. 

-SAA 26052012

2 comments:

  1. Assalamualaikum,.salam ukhwah fillah diucpkan (^_^),.kata2 yg begitu meruntun hati kecil,.beruntung ukhti kerana mmpunyai sahabat yg sntiasa mnemani di sisi,.menasihati x prnah jemu,.saling menyanyangi

    ReplyDelete
  2. wardatul jannah : salam ukhwah kembali ya ukhti :)
    alhamdulillah. kadang2 rasa kita ni x layak pun nak dpt nikmat y sebegini besar. tp Tuhan tu Maha Kaya kan? :')

    ReplyDelete

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”