Saturday, 20 April 2013

saya suka baca buku. ah, itu klise!

dulu kalau kawan minta tulis biodata dalam buku mereka yang comel-comel,
hobi yang aku tulis pasti-nya adalah; membaca buku.

dulu kalau cikgu tanya apa yang aku suka buat,
jawapan aku pasti-nya adalah; membaca buku.

kenapa ? 

sebab semua orang jawab macam tu. sebab itu menunjukkan aku budak yang baik. biarpun hakikatnya tak pernah aku nak sentuh buku melainkan buku teks sekolah.

hobi; membaca buku. - klise !


sekarang, orang tanya apa hobi aku. aku jawab; baca buku.

klise. untuk orang yang dengar. tapi bukan untuk aku.
klise. tapi hati aku tahu apa rasa bila aku tuturkan kata itu. rasa itu beza walaupun ucapan-nya sama.
sebab kali ni aku tak tipu. aku betul suka baca buku. klise ?

ya, klise. sebab aku cuma perempuan biasa. aku hanya aku. yang cuba jadi lebih baik melalui buku. 

hm. klise.

kata-kata itu adalah doa kan ? lihat, dulu selalu sebut begitu, sekarang dah jadi betul-betul. *sengih*

dan memang aku kena baca buku. sebab aku nak jadi the second Shakespeare. *dreaming is the catalyst of achieving a goal*


by the way, Madam Shu (I hope you read this. aherher)
thanks for the sweet poem. I asked you to write me something inspiring. and you could just pick any quotes to give me. and even GOOD LUCK is enough for me. but, you spent your precious time by writing this for me. am touched. thanks. you supposed to write me something inspiring but what you did are describing me. so very well described. *sengih* and then I just realized, writers only write what  they find inspiring. so, I am inspiring. *flip-niqab*






Madam, I love you as Allah makes me to.
gonna miss your class.
:')

XOXO

 __

final exam is coming. I can't wait.. ! to go back home. -.-



4 comments:

  1. akak suka ayat pasal writer tu. quote yeee! :D

    hehe.

    ps: ayat ainum pun besh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ayat tu best. kak maryam y punya :D

      Delete
  2. Saya pun suka baca buku.

    Hehe~

    Suka quote tuh and what your Madam Shu wrote to you is so sweet! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. klise la awak. haha

      yes, it is. as sweet as her ;)

      Delete

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”