Friday, 6 April 2012

Palestina, kau bikin aku lagi cinta!

Dulu,
kala sendiri, pernah aku terfikir..

Satu saat nanti, kalau Allah izinkan untuk punya suami,
mahu sekali aku, mengajak dia untuk libur di Palestina.
Atau lagi indah, dia yang mengajak lembut aku ke sana.

Biar kesusahan di sana makin buat kami saling cinta.
Cinta pada ummah tentunya.

Dan.. kalau ditakdirkan aku mahupun dia,
ataupun kami berdua, sama-sama syahid di sana,
itu adalah hadiah pernikahan dari Allah buat kami.
Hadiah teragung, dari Dia yang Maha Agung.

Allah.
Masih jauh rasanya saat indah itu.
Dan mungkin, tidak akan wujud.
Izinkan aku merasa walau sedikit cuma?






Ah, sudah-sudah kamu berangan.
Tidak layak.



No comments:

Post a Comment

“Hanya sedikit ini yang kutahu, kutulis ia untuk-mu, maka berbagilah dengan-ku apa yang kau tahu.”